Blog saya comel
Si Gadis Berbelog



Assalamualaikum
Assalamualaikum. My Heart Belongs to ALLAH SWT, ALLAH SWT always there for you. never doubt it♥
My Facebook : facebook


Entry About Goodies


Tweet Deck

Hijrahku
Wednesday 5 September 2012 | 02:55 | 0Hamba Allah Berbicara
Assalamualaikum Hamba Allah semuanya (: d sini saya ingin berkongsi sedikit tentang penghijrahan saya dalam memperbaiki diri. Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT krna telah membuka pintu hidayah kpd saya utk menuju ke jalan-NYA. saya bersyukur sngat kpd Allah. bukan semua org dpat berubah tp jika usaha itu sntiasa kita lakukan Insha Allah kita akan menemui sesuatu yg Allah suka kita buat (:

Ya Sahabat, saya dahulu bukanlah seorang yg baik, bahkan saya pernah melanggar perintah Allah SWT, saya pernah tggal solat, Masha Allah sgguh ingkarnya saya pd apa yg Allah perintahkan. saya selalu meremehkan apa yg Allah perintahkan. dahulu saya fikirkan bhw "mati itu hanya pd jangka usia tua" tdak sahabat. mati itu tiba pd bila bila masa tanpa kenal usia. even masa kecil pun Allah akan tarik nyawa kita jika Dia mahukan spt itu. tanpa saya sedar sgguh lama saya meninggalkan apa yg Allah perintahkan. saya solat kadang2. tp saya tahu Allah murka dgn apa yg saya buat. disebabkan nafsu sahabat, nafsu yg membuak buak, membuatkan saya tdak solat Lima Waktu sahabat. saya bukanlah seorang yg baik sahabat. dulu saya pernah bercouple juga spt remaja remaja d luar sana. saya lalai dgn dunya. Ya Allah sgguh jahat saya pd suatu masa dahulu. saya belajar agama tp saya tdak menjalankan pelajaran islam yg saya pelajari. tanpa saya sedar, saya semakin jauh dgn Allah, saya semakin jauh dgn ni'mat Allah, saya semakin jauh dgn rezeki Allah, saya lalai, saya terlalu alpa dgn dunya, Masha Allah, saya sgt bersyukur krna d saat saya melanggar apa yg Allah perintahkan, Allah tdak tarik nyawa saya serta merta. Alhamdulillah bersyukur sgt sgt. dan pada suatu hari sahabat, tikamana saya tngah melayari internet, saya terlihat satu ayat yg seorg Hamba Allah katakan "tutuplah auratmu sebelum org lain menutup auratmu" terkedu saya melihat ayat itu, dan mulai saat itu saya mula fikirkan apa yg Hamba Allah itu katakan, kalau saya tdak tutup aurat neraka lah tempat saya, syaitanlah peneman saya? Masha Allah. d saat itulah saya mula berjinak jinak menuruti pd perintah Allah, lakukan segala apa yg Allah perintahkan, saya berjinak jinak menutup aurat, dr freehair saya mula memakai tudung dgn baik, saya berhasrat ingin menjadi seorang Muslimah yg berjaya d dunya mahupun Akhirah, Insha Allah, hanya Allah yg Mengetahui, tetapi sahabat, dalam kita menuju ke jalan Allah sudah tentu ada dugaan nya? ya semua menerima dugaan tetapi dugaan yg kita terima itu berlainan dan cara menyelesaikannya pun berlainan sahabat. d dalam proses saya berhijrah ke jalan Allah, menuju ke jalan yg lurus, jalan yg Allah suka, maka Allah telah menghantar plbg dugaan kpd saya, antaranya datang HambaNYA yg memerli saya dalam saya memperbaiki diri, d mana mereka perli saya dgn mengatakan "dalam rumah pun nak pakai tdung? Muslimah lah sngat kan?" Ya Sahabat, saya pakai tdung d dalam rumah krna terdapat org yg bukan Mahram sahabat, bukan maksud tk menunjuk nunjuk, saya sudah berjanji dgn Allah utk tdak kembali kpd siapa saya yg dulu, semua manusia berhak utk berubah, sahabat "jangan lihat seseorg itu pada siapa dia dahulu, tp lihatlah seseorg itu pd siapa dia sekarang" benar sahabat. tdak semua manusia itu selamanya jahat. saya berubah demi Allah bukan demi mereka. ya sahabat, sememangnya dugaan itu dtang tanpa diduga, dan tanpa menghiraukan perlian mereka saya tetap dgn niat saya, saya tahu dugaan itu dtang dlam bntuk yg berlainan. kita kena hadapi dgn sabar krna "Allah sntiasa bersama dgn HambaNYA yg sabar" berbagai bagai dugaan yg saya terima, dan ada satu dugaan yg Allah hantar d mana HambaNYA berkata "jangan tutup aurat melampau. tutup ala kadar shj" Masha Allah. dgn memakai stoking, memakai baju labuh, dan tdung labuh, adakah itu melampau sahabat? saya rasakan itu tdak melampau sahabat, saya hadapinya dgn sabar krna bnyak yg mendorong saya iaitu sahabat saya d dalam #TeamKhemah bnyak menyokong saya dalam penghijrahan ini. sememangnya merekalah yg bnyak memberi semangat utk saya. dan pernah saya memberitahu kpd mereka iaitu niat saya utk menjadi Niqabis. dan seorg HambaNYA berkata "buatlah solat istikharah. Allah lebih tahu apa yg HambaNYA lakukan, Allah tahu apa yg baik utk HambaNYA" dan saya terharu dengan apa yg dia katakan, semoga Allah merahmatimu Hamba Allah, dan saya berterima kasih kpd setiap Hamba Allah yg menyokong saya dalam penghijrahan ini. Ya Sahabat, sememangnya "Mujahidah itu PAHIT krna Syurga itu MANIS" sahabat, maka bersabarlah kamu dgn apa yg Allah hantar sbg dugaan, anggaplah ia sbg hadiah dr Allah, dan jika kamu ingin tahu adakah sesuatu itu baik utk kamu maka lakukan solat istikharah Insha Allah, Allah akan tunjukkan apa yg baik utk kamu.

 SOLAT SUNAT ISTIKHARAH 

Solat Istikharah dilakukan bagi mengetahui penentuan tentang kebaikan dan pekerjaan yang akan oleh seseorang yang dia sendiri tidak dapat pastikan. Dengan solat ini, mudah-mudahan Allah SWT menunjukkan petandaNya, kalau baik natijahnya, diteruskan dan kalau tidak baik, tidak akan dilaksanakan.
 
أصَلِّي سُنَّةَ الإِسْتِخَارَةِ رَكَعَتَيْنِ لِلهِ تَعالىَ

Sengaja aku mengerjakan sembahyang istikharah dua rakaat kerana Allah Ta'ala
Setelah al-Fatihah, bacalah Surah Al-Kafirun  pada rakaat pertama, sementara pada rakaat kedua bacalah Surah al-Ikhlas.

Doa Solat Istikharah
اللَّهُمَّ إنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ ،وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ ،وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلا أَقْدِرُ،وَتَعْلَمُ وَلا أَعْلَمُ ، وَأَنْتَ عَلامُ الْغُيُوبِ ، اللَّهُمَّ إنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرَ ............ خَيْرٌ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي أَوْ قَالَ : عَاجِلِ أَمْرِي وَآجِلِهِ ، فَاقْدُرْهُ لِي وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ ، اللَّهُمَّ وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرَ ................... شَرٌّ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي أَوْ قَالَ : عَاجِلِ أَمْرِي وَآجِلِهِ ، فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ وَاقْدُرْ لِي الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ ارْضِنِي بِهِ ،
"Ya Allah, saya memohonkan pilihan menurut pengetahuanMu dan memohonkan penetapan dengan kesuasaanMu juga saya memohonkan kurniaMu yang besar, sebab sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui dan saya tidak mengetahui apa-apa. Engkau Maha Mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah, jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan saya ini........ baik untukku dalam agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, maka takdirkanlah untukku dan mudahkanlah serta berikanlah berkah kepadaku di dalamnya. Sebaliknya jikala di dalam ilmumu bahawa urusan ini buruk untukku, dalam agamaku, kehidupan serta akibat urusanku, maka jauhkanlah hal itu daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya serta takdirkanlah untukku yang baik-baik saja dimana saja adanya, kemudian puaskanlah hatiku dengan takdirMu itu."

itulah dia solat istikharah yg saya maksudkan sahabat. lakukan bnyak itu lbh baik sahabat (: Insha Allah . Ya Sahabat, Alhamdulillah skarang saya dlam penghijrahan utk ke arah jalan yg diredhai Allah, diharap anda ada utk menyokong saya sahabat, saya belum cukup bagus, tp saya sedang memperbaiki diri, saya belum cukup alim, tp saya dalam proses utk bergelar seorg Muslimah, Insha Allah.

Alhamdulillah, saya rasa sngat dilindungi skarang, Alhamdulillah saya berada d jalan yg benar skarang, Alhamdulillah krna Allah msh memberi peluang kpd saya utk berubah menjadi seorang Muslim yg berguna, Alhamdulillah saya mendapat sahabat yg sntiasa menyokong saya, Alhamdulillah saya diberi Allah nyawa lg utk bertaubat kpdNYA, Alhamdulillah krna Allah telah membuka pintu hati saya utk balik kpd Allah, dan Alhamdulillah skarang saya telah berada d jalan Allah sehingga ke akhir hayat (:

Ya Sahabat, entry saya kali ini bukanlah bermaksud utk Riak mahupun menunjuk nunjuk, tetapi saya ikhlas kongsikan penghijrahan saya, apa yg saya harap HambaNYA dpat menerima dgn hati yg terbuka, semua HambaNYA berhak berubah sahabat, 

"jika seorang Hamba Allah itu ingin berubah ke jalan Allah, maka tdak ada sesiapa pun yg dapat menghalangnya even yg terkaya d dunia"

bertaubatlah sementara Allah msh membuka pintu taubat utk kita, kalau mati tanpa sempat bertaubat macam mana sahabat? Ya Allah sakit azab neraka yg kita terima sahabat, sngat sakit, Ya Muslimah tutuplah auratmu dgn satu rasa iaitu rasa Taat kpd Allah SWT bukan krna mengharapkan pujian bahkan harapkan manusia lain memujimu cantik, tutuplah auratmu dgn sempurna Ya Ukhti, Insha Allah (: jangan hiraukan dgn apa yg org perli dalam kamu memperbaiki diri krna yg memberi pahala itu ialah Allah SWT bukan mereka yg memerli sahabat. diharapkan anda menggunakan sebaiknya apa yg saya sampaikan. bukan utk meninggi diri tetapi hanya ingin berkongsi pengalaman kita. Islam itu bersaudara sahabat bukan bermusuhan. 

Ya Ukhti, if you feel free to show your body, your aurah why dnt you feel free to cover your aurah? Ya Ukhti, Cover your HAIR not your BRAIN, Ya Ukhti, "COVERING AURAH IS NOT JUST COVERING YOUR HAIR BUT IT IS ABOUT COVERING THE PART THAT ALLAH SWT LABEL AS 'AURAH'" Ya Ukhti, semoga kamu semua menutup aurat dgn sempurna sebelum kain putih yg menutup auratmu dgn sempurna d mana amalan kamu tdak dikira lg saat itu (: saya bukanlah menunjuk baik tetapi saya hanya ingin menjadi baik, sama ada d antara kamu yg membaca ini menganggap saya riak atau apa shj itu terpulang kpd anda sndr, tetapi niat saya ikhlas dan hanya ingin berkongsi sahabat, Allah Maha Mengetahui sahabat, 

Ya Ukhti, Menutup Aurat Itu Indah 

tetapi hendaklah kamu melabuhkan tudung kamu ke dada Muslimah, jika tdak maka kamu dianggap gagal utk menutup aurat, kamu dianggap berpakaian tetapi telanjang (:



sampai d sini shj entry saya kali ini, terima kasih kerana membaca entry saya, May Allah Bless You. Selamat Beramal dan Selamat menempuh dugaan Allah semasa berhijrah ke jalan Allah, sabarlah duhai Hamba Allah (: Assalamualaikum and Take Care sahabat (:

Posted By Hamba Allah (:


|